Tournoi de York

(Tout le XIII français, ainsi que la LER).

Modérateur : Mod. Hexa

X-TOF
Suprême Admin

Tournoi de York

Message non lu par X-TOF » 29 mai 2003, 19:06

Voici les groupes du Tornoi de York :

Groupe 1
York Ironsides
York RUFC
East Coast Eagles (Eire)
Carlisle Centurions
Liverpool Buccaneers
Bridlington Bulls

Groupe 2
London Koogas
Les Hussards de Paris (France)
Bristol Sonics
Glasgow Bulls (Ecosse)
Royal Air Force

Groupe 3
Avignon (France)
West Indies Exiles (sélection)
Leeds Akademiks
Worcester Saints
The Army

Groupe 4
Strela Kazan (Russie)
Zuid Holland (Hollande)
Durham Tigers
Belfast Bulls( Irlande)
Royal Navy

Groupe 5
FC Lezignan (France)
South Asia Bulls
Edinburgh Eagles( Ecosse)
Cambridge Eagles
Lancaster

A noter la présence des Hussards de Paris.

El director
El Director !!!

Message non lu par El director » 29 mai 2003, 21:21

il se joue ou ce tournoi :?: et a qu'elle date :?:

Etonnant tout de meme les hussards de paris , une equipe qui n'a pas joué

dans le championnat , lezignan qui a terminé la saison .

si vous avez des infos sur ce tournoi , je suis preneur

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 30 mai 2003, 17:55

alors c'est pas traduit je sais mais c'est un debut pour ceux qui parlent anglais :
French Legions Set for York International Tournament

French league sides, Les Hussards de Paris and FC Lezignan will return to the York International 9's this summer, and will be just two of four French clubs playing in the prestigious tournament.

The York International 9's, a nine-a-side rugby league competition, was played over the weekend of the Queens Jubilee holiday weekend last summer, to wide acclaim. This year, the tournament will boast four participants from France, including finalists FC Lezignan, from the Corbieres region of South West France, together with Les Hussards de Paris and two as yet, unnamed clubs.

The Hussards played their first ever game in the 2002 tournament, losing narrowly to the British Army in the quarter finals and all of the players were keen to return for the 2003 tournament. Paris based Les Hussards had been accepted for Elite 2 of the French Rugby League, but a local government administrative mix-up prevented them from starting the season but they have now received clearance to play.

French TV commentator Rodolphe Pires is Chairman of Les Hussards and he and all the players of the club are excited at returning to York for the second time.

"In 2002 all the players were very impressed with the organisation of the tournament and were are very happy to be going back once more," Said the charismatic TV anchorman.

"It is great that we have a tournament like this so that our players can play on an international stage, but it is a little ironic that we will have played in two international competitions before we play our first official French league game.

"The York International 9's is a great way for teams at this level to participate in international competition and to improve their game. And now we have the European Federation in place, we should be seeing more of these type of competitions if the game is to grow around Europe. "The city of York is a great place for an international competition like this and it is great to see so many international teams making the journey to York. He said.

Jeremy Coupland, operations director of the York International 9's is equally excited at the prospect of the increased number of international teams committing to the tournament this year.

"The York 9's is a flagship European tournament that is attracting some extremely high calibre international teams. We are delighted to welcome back Les Hussards and Lezignan and we look forward to watching their exciting brand of rugby later this year. Said Coupland.

"The success of last years' competition has prompted some very interesting applications from unusual places for this year, which we are assessing at the moment. Most of the teams who played last year have already confirmed their places and we look forward to them joining us once more. We will be announcing the full make up of the tournament in March, and it is a delight for me to say that we will have some varied and interesting teams taking part." He said.

El director
El Director !!!

Message non lu par El director » 30 mai 2003, 18:04

pour la traduction , je ne suis equipé du perroquet donc je suis

parfaitement bilingue .

afouafe
Coach

Message non lu par afouafe » 04 juin 2003, 14:25

MOI AUSSI JE SUIS PARFAITEMENT BILINGUE.
JE PARLE DEUX LINGUES : LE FRANCOIS ET LE PATOIS

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 23 juin 2003, 12:53

C'etait ce WE. Alors pour les nouvelles on attends la mise à jour du site :
http://www.internationalyork9s.com

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 23 juin 2003, 18:21

toi, t'es allé trainer chez PC.

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 24 juin 2003, 08:55

Voila un résume :
French Triumph!

French side Lezignan won the second York International 9’s by beating York Ironsides 18-10 in an exciting Fairfax Cup Final.

It was second time lucky for the Frenchmen, who went down narrowly to London Koogas in last year’s event.

Delighted coach Patrick Pedrazzani said: “This is a great surprise, and very welcome after the disappointment of last season’s defeat. We are a weaker team this year, and I have had to take in five or six players from Montpellier with only three first grade Lezignan players in the side.

“But we were very enthusiastic and we have worked hard for our success.”
Teams took part from England, Ireland, Scotland, Holland, France and Russia, with Lezignan and Strela Kazan from those two countries fighting out a 12-4 semi-final.

Home favourites the Ironsides beat the British Army 14-0 in the other, a fiery encounter that saw three players sent off - two from the Army and one from Ironsides.

Such ambitious expansion of the concept was not without its problems.
Four teams dropped out at the last minute due to insufficient playing numbers: Durham Tigers, Liverpool Buccaneers, East Coast Eagles (Eire) and the West Indies Exiles.

Generally however, glorious weather over the entire weekend, and an encouragingly high standard of rugby, produced plenty of entertainment for a crowd of around 3,000 that included at various stages the Lord Mayor, Leeds star Mark Calderwood, RFL boss Richard Lewis, and Hull trio Steve Craven, Tony Smith and Matt Crowther.

“It has been a fantastic weekend,” said organiser Jeremy Coupland.
“Developments like this are very exciting for Rugby League. Everybody we have spoken to from all the clubs have really enjoyed coming to York, with many of them already asking about next year.

“The crowd have had a great time too, and I know that Richard Lewis was particularly impressed with what he saw.”

Coupland admits that the unwieldy nature of a 26-team competition will probably mean changes next year.

“We need to review everything that’s happened this year and assess where we go from here, although that can only be onward and upward,” he added.

“Four teams couldn’t make it this year for various reasons, and we need to re-evaluate who we will invite.

“I do know that the West Indies were very disappointed not to take part. They found it too difficult to get a team together at short notice, but have said they are still keen to take part next year.

“American clubs are also interested in entering, and my early instincts are that we will go down a more International route with 24 teams - although it’s too early to say exactly what will happen.

“The feedback generally has been fantastic. It has been great hearing all the different languages, and we had had some superb Rugby League.”
Zuid Holland took out the York City Knights Shield by beating Leeds Akademiks 18-16 in the competition for sides that didn’t make the last 16.
The Rugby League World Magazine award for Man of the Tournament went to Strela Kazan’s Russian International Max Romanov.

Report by Tony Hannan

For further reports and pictures of the York International 9’s, see the July edition of Rugby League World Magazine, on sale from Friday 27th June

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 24 juin 2003, 09:03

Et les resultats. Fixtures & Results
Results from the International York 9s 2003.

Saturday - Group Games

London Koogas 22 Glasgow Bulls 8
Strela Kazan 10 Royal Navy 12
South Asia Bulls 36 Cambridge Eagles 0
Bristol Sonics 18 Glasgow Bulls 18
Belfast Broncos 6 Royal Navy 24
Royal Air Force 32 Bristol Sonics 6
FC Lezignan 20 South Asia Bulls 10
Belfast Broncos 10 York Cavaliers 18
FC Lezignan 34 Lancaster 0
Lancaster 10 Cambridge Eagles 10
York Ironsides 22 York RUFC 4
SO Avignon 16 Worcester Saints 0
FC Lezignan 16 Edinburgh Eagles 0
Royal Air Force 14 Les Hussards de Paris 10
Zuid Holland 0 Durham Tigers 34
Bridlington Bulls 6 Carlisle Centurions 16
London Koogas 18 Les Hussards de Paris 16
Leeds Akademiks 6 SO Avignon 6
York RUFC 4 British Army 12
Carlisle Centurions 14 Leeds Akademiks 12
Lancaster 0 Edinburgh Eagles 32
York Ironsides 16 Worcester Saints 4
Strela Kazan 42 Zuid Holland 0
Glasgow Bulls 4 Les Hussards de Paris 32
Leeds Akademiks 14 British Army 10
Carlisle Centurions 18 York RUFC 18
SO Avignon 4 British Army 6
York RUFC 14 Bridlington Bulls 10

Sunday - Group Games

Glasgow Bulls 6 Royal Air Force 18
Royal Navy 14 Zuid Holland 8
London Koogas 30 Bristol Sonics 14
Worcester Saints 22 Leeds Akademiks 8
Royal Navy 16 York Cavaliers 4
South Asia Bulls 24 Lancaster 6
Les Hussards de Paris 28 Bristol Sonics 4
Worcester Saints 0 British Army 18
Strela Kazan 26 York Cavaliers 12
York Ironsides 14 Carlisle Centurions 0
FC Lezignan 10 Cambridge Eagles 0
Strela Kazan 26 Belfast Broncos 0
SO Avignon 18 Bridlington Bulls 0
Edinburgh Eagles 38 Belfast Broncos 0
Zuid Holland 22 Belfast Broncos 10
London Koogas 16 Royal Air Force 8
Bridlington Bulls 6 York Ironsides 36

Last 16 (Fairfax Cup)

Edinburgh Eagles 8 London Koogas 10
FC Lezignan 22 SO Avignon 6
York Ironsides 36 Lancaster 6
Royal Navy 8 York RUFC 16
Royal Air Force 22 Worcester Saints 10
Les Hussards de Paris 8 Carlisle Centurions 8 (golden point)
Strela Kazan 30 South Asia Bulls 10
York Cavaliers 0 British Army 6

Fairfax Cup Quarter Finals

York Ironsides 30 London Koogas 4
British Army 16 York RUFC 12 (golden point)
FC Lezignan 22 Les Hussards de Paris 0
Royal Air Force 10 Strela Kazan 22

Fairfax Cup Semi Finals

York Ironsides 14 British Army 0
FC Lezignan 12 Strela Kazan 4

Fairfax Cup Final

FC Lezignan 18 York Ironsides 10

Tchoupi
Coach

Message non lu par Tchoupi » 24 juin 2003, 09:51

Manolo a écrit :et puis je ne suis pas Tchoupi, le PC tres peu pour moi
Pourquoi, c'est une tare d'aller voir sur le site de PC ?
Faut pas mourir idiot et élargir son horizon !

En tous cas, bravo à Lézignan, à Avignon et aux Hussards pour avoir montré à nos amis anglais que le rugby à XIII français avait toujours une certaine valeur.
Ces bons résultats inciteront peut-être les responsables british à augmenter les échanges avec la France.

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 24 juin 2003, 10:02

Exact ne soyons pas aussi sectaire que Manolo, augmentons les echanges avec PC.

On leur file Sabine Paturel, Toubi et en échange on prend Marty.

Ramasse Mégot
Coupeur de citron

Message non lu par Ramasse Mégot » 24 juin 2003, 14:01

ben déjà faudrait qu'on mette fin à la fatwa!!! :

Imagine le PC tendant une main et bam on le retrouve écrabouillé par une moto...

Les flics iront pas à chercher bien loin :lol:

Ri1kedesBêtises
Junior

Message non lu par Ri1kedesBêtises » 24 juin 2003, 14:26

X-TOF a écrit :Exact ne soyons pas aussi sectaire que Manolo, augmentons les echanges avec PC.
On leur file Sabine Paturel, Toubi et en échange on prend Marty.
Et pourkoi pas m'envoyer bouler à Tataouine hein!!!!!
C'est pas encore ojourd'hui k'vous allez être débarassée d'la "gonze",

NA! MAIS!!!!

afouafe
Coach

Message non lu par afouafe » 24 juin 2003, 16:11

L'année prochaine, j'organise le tournoi internationnal de Condé s/Huisne et j'invite les finalistes

Ri1kedesBêtises
Junior

Message non lu par Ri1kedesBêtises » 24 juin 2003, 16:14

poulet a écrit :t'es aussi fort que Ri1kedesBêtises pour le calcul, on ne peux etre que 2 en finale
Beuleubeuleubeuleubeuleu!!!!!

Kan on parle de la mémoire des autres et k'on sait même pas d'un message sur l'autre de koi on cause....

on la ramène pas hein!!!!!!!

X-TOF
Suprême Admin

Message non lu par X-TOF » 25 juin 2003, 10:56

Voila j'ai modéré.

Cliff Spracklen
Coupeur de citron
Localisation : Leeds et de temps en tempsa la Corse, Provence et l'Occitanie

Message non lu par Cliff Spracklen » 18 août 2003, 17:51

Excusez-moi pour n'avoir pas repondu. Je viens de registrer mais ce n'est pas trop tard a repondre.
Oui il y a qui croient que "les rosbifs" a essayer d'eliminer les equipes francaises, ou au moins a assurer qu'il n'y aurait pas un monoploe francais dans la finale. Immediatement apres le tournoi j'ai exprime mes inquietudes au Directeur. Mais je suis convaincu que ca a ete le tirage. On a attendu que Avigon aurait fini le premier dans son Poule, et alors on aurait eviter l'elimination de l'un des meileurs equipes francaises. Avignon et Lezignan jouait tres biens dans le pool. Avignon a failli gagner contre le British Army, l'une des equipes la plus fort. L'armee a une reputation pour la discipline et pour la qualite de jeu. Mais malheureusement cette equipe s'est porte mal. Elle a introduit la bagarre contre les Avignonnais, mais aussi contre les aures equipes, y compris York dans la demi-finale.
Donc le sort du tirage a decide que Avignon joue contre Lezignan.
Mais il faut comprendre que toutes les equipes francaises ont ete tres bien recues par la publique. La victoire de Lezignan dans la Finale a ete applaudie chalheureuse par la publique de York, meme que les Sangliers a prive leur club de la victoire.
Quant aux Hussards, ils ont joues bien, meme qu'on reconnait que cette equipe a comprit des jouers des autres clubs dans l'IDF.
On a offert une invitation aux Hussards de participer l'annee derniere quand on a entendu dit de l'initiative de creer un club neuf a Paris. Le but du tournoi a ete de promouvoir le monde treiziste en Europe, mais certainement hors des regions traditionelles. C'est porquoi on a invite les clubs irlandais et ecossais, et cette annee les nouveux clubs anglais du sud-ouest du pays comme Bristol. On a decide du debut que nous avons voulus voir des equipes de Londres, Edimbourg, Dublin et donc Paris. Nous avons accueilli les Russes cette annee et les Hollandais. Peut-etre l'annee prochaine on va comprendre les nouveaux pays. Les Hussards a gagne le droit de participer l'annee prochain, parce que ce club a qualifie pour les quarts. Mais si ce projet n'existe pas il faut avoir une equipe parisienne. J'ai conseiller m.Hautbois de travailler avec M.Osmont pour l'avenir, mais aussi je reconnais les autres clubs du coin comme Paris X111 et Corbeil-Essonnes. J'ai cite tous ces clubs dans mon article "Treiziste Diary" dans le mensuel treiziste "Rugby League World", du mois dernier.
Pour les "Middlesex "9's" et le Capital Challengel'annee prochaine il faut une equipe parisienne, soit une selection, soit un club. J'ai deja passe les infos de contact de M.Germain aux organisateurs a Londres.
Donc doucement sur les Hussards, mais j'ai voulu expliquer pourquoi on l'a invitee. Aujourd'hui, suivant les regles du tournoi M.Hautbois a gagne sur le terrain le droit de participer encore. Mais j'espere qu'on va voir tous les treizistes de l'IDF travaillant ensemble. Pour moi comme President de la RLSA, Paris, comme Londres ici reste une priorite pour le sport.
Aussi les discussions ont deja commence pour introduire un tournoi des "9's" en France l'annee prochaine a Lezignan.

Cliff Spracklen
Coupeur de citron
Localisation : Leeds et de temps en tempsa la Corse, Provence et l'Occitanie

Message non lu par Cliff Spracklen » 18 août 2003, 21:41

Bien-sur. Voici mon article qui a paru dans la deniere edition de RLW. Ce comprend des observations sur le Congres, les plans for the Championnat de l'Elite. l'invitation a yon et des infos sur la situation autour de Paris. On peut abonner a RLW, mais bien-sur c'est imprime en anglais. On a penser de temps en temps d'avoir un supplement ou edition speciale en francais. Mais a ce moment il faut soutenir les abonnements a Midi-Olympique pour assurer le succes de cette initiative.
DERNIERE ARTICLE DESSOUS

“ALL FOR ONE”
TREIZISTE DIARY BY CLIFF SPRACKLEN

It was “awards for all” as the end of the Federation’s Annual Congress, on June 28,as the debates were followed by a Gala Evening, and awards presentation. It seems everyone received some medal or other. No prizes for forecasting that Villeneuve were “Team of the Year”, nor that Pierre Soubiran was “Director of the Year” in view of his club’s treble winning season, but awards went right down to the most local of competitions.
The Fede resembles BARLA, in that everyone is made to feel part of the whole. That is an endearing quality and support for even the smallest village club is evident. But the weakness of such an all-embracing organisation is that it must be bureaucratic and slow to respond to new opportunities. Certainly the more dynamic clubs in the Elite have argued that it is ill-suited to running a professional sport needing high commercial and media profiles. This is not a criticism, but it is a reality and has been implicitly accepted by the Federation.
President Ferre himself attended the second meeting of the of Elite clubs, on June 20, in the new clubhouse of Limoux X111. The meeting achieved a remarkable degree of togetherness between Ferre and club representatives Gimenez(Limoux), Guasch (UTC), Zalduendo (Toulouse), chaired by Soubiran.
ANNUAL CONGRESS
The Annual Congress of the Federation at Canet-Roussillon was meant to be a saunter through the agenda, followed by the Gala Evening.
But this is Rugby League and it was not long before it all kicked off in threats of resignations and mutual acrimony. Clubs were criticised for their non-compliance for requests for information, and the Federation’s situation report was criticised vehemently by the clubs. A major stir was caused by the threatened resignations from key Federation figures Larrat and Ducuing over President Ferre’s rejection of a match between France and Australia. Larrat was unconvinced by argument that a heavy defeat for France would have dire consequences for French Rugby League. “Nobody would expect France to match Australia” he argued “but if we are to turn the Tri-Nations into a four nation competition we have to start now”. Arrangements were being made for the key officials to meet with the President to discuss their concerns privately.
Happily the reforms planned for the creation of the new League of Elite Clubs went through without much argument, despite the heat on other issues.
MUSKETEERS
The Federation confirmed the dates for the Mediterranean Cup (19 to 26 October) which rules out France playing Australia anyway. But the Clubs are still keen on a game against Australia on the weekend of the 26th October. Thinking focused on a “Barbarians” format, including non-French players from the Elite, and leading players from outside of France. But Soubiran admits to needing the support of “the English” for this to go ahead. Certainly an inspirational name is a pre-requisite to “sell” such a concept. A name from France’s historical past could help, to remind us that this is a French initiative. With the sense of “working together” an early favourite by the Elite clubs, was “The Musketeers”, helped no doubt if there were possible sponsorship from a certain French supermarket, which uses the “Mousquetaires” logo. But in the words of the Musketeers, for such a concept to work “all for one” has to be the watchword.
Elite 2003-4
But with the League of Elite Clubs given the “green light” at the Congress, and Soubiran working on a two-year target for the clubs becoming professional, immediate attention has focused on the make-up of next year’s league. Despite League support, Provence’s last remaining Elite club, Carpentras admitted defeat and will drop to National League One.
But Soubiran believes the Elite should comprise 10 clubs, and invitations were made to Lyon-Villeurbanne to rejoin the Elite. Champions of Elite 2, in 2002, Lyon did not accept promotion then, opting to restructure the club. Though reluctant to commit to the increased costs at the present time, many would like to see this major city back hosting top rugby league. Lyon were once one of France’s leading clubs, the first Cup Winners in 1935, and champions in1951 and 1955, regularly producing players for the national side, including 5 in the Australia-bound tourists of 1955.
PARIS
Paris-Chatillon, who finished bottom of the Elite, were also put on “stand-by” for a place in the Elite, if Lyon were to turn the offer down. But RL in Paris is facing a major challenge. Long-time Chair, Regis Osmont, resigned from Paris-Chatillon, and aims to recreate a top RL club in Nanterre, part of the Haute-Seine department, north of Paris. This is Osmont’s hometown and hosts the University where League is strong. It is one of the most affluent areas of France, with a GDP equal to that of Greece. Here are the headquarters of most of France’s biggest companies, and the major international airport. It has much of France’s technological industries and is the French “Silicon Valley”. The local Council is a generous sponsor of sport, but it’s too late for this September, so plans for a club here will take a little longer. Osmont is also talking to Arnaud Hautbois and Rodolphe Pires, the men behind Les Hussards de Paris, and it is possible that the two projects could merge. Osmont has a long term plan to create a Paris “super club” that could be at least amongst the top of the French Elite, if not contesting a place in Super League. Such a club would go back to Charlety. “Paris was not given enough chance last time” said Osmont. He believes the capital has a key role to play in developing the game, but will look to close contacts with London for player development, rather than clubs in the Midi. It is possible that the name of “Les Hussards de Paris” could be added to that of Nanterre. Meanwhile the idea of a Paris Selection on the lines of the London Koogas is appealing, involving Paris-Chatillon, any new club, and the existing clubs of Paris X111 and nearby Corbeil-Essonnes, to play in events like the Capital Challenge.
Paris has a long history of Rugby League, with Paris X111 founder members of the French League. The famous Stade Velodrome Buffalo played host to so many international games. Paris X111 had several grounds but the old club continues today at the Stade Cipale in Charenton. Just before the war, in addition to Paris X111, the capital boasted 14 clubs, including Celtic de St.Denis and clubs from the capital’s railway workers, perhaps the first example of a rugby a X111, amongst the urban industrial workers. It is arguable whether Corbeil-Essonnes, some 30 miles south of is really Paris, but this go ahead club play successfully in National league One, has an excellent junior set-up, and collaborated with Chatillon to produce a competitive Elite Junior squad.
COMINGS AND GOINGS
July is a funny month. Holidays, the Tour de France, and wary Chairmen, having promised "new signings”at their July AGM's, reluctant to show their hands. But despite the assumption that Super League bound UTC would ravage the ranks of Villeneuve, the Leopards are determined to fight to maintain their supremacy. New Villeneuve President Josiane Lombard announced that she wants to retain Rinaldi and Fakir, and possibly Fraysinnous.. But at the same time she is looking at Junior development. Terry Gilogley returns to the club as Coach, to be assisted by David Despin, raising questions about “Coach of the Year” Jean-Luc Albert.
Whilst UTC are still to unveil some new signings Didier Castebany will be moving to nearby Le Barcares in National League one, and team-mate David Dos Reis is going back to his original Union club, Rivesaltes. Both are in the upper age bracket. One of St.Gaudens star performers in this year’s Final, Eric Anselme, is on his way to Agen Rugby Union, whilst Mendez of UTC and Quintilla of Lezignan have been tempted by the “quinziste euro” at Beziers. Professionalism and Super League can’t come quickly enough! To this end UTC were moving towards naming the new Coach, and considering a name change for the club.
TELEVISION
X111 Actif , though not supported by the establishment, has played a part in bringing the game back to television. When Sport Plus announced that it would be ending league coverage, X111 Actif promoted a campaign urging treizistes to cancel their subscriptions. It seems to have had an impact with the company acknowledging that it has lost some 5,000 subscribers from the RL areas. So it is prepared to bring the game back next season. But it will not come cheaply. There are negotiations for television time to be bought, with the company offering back advertising time. World Rugby League is likely to be a key player, with its expertise in winning advertising for the game, and just to show that the treiziste world is small, the television production company could well be that of Les Hussards de Paris chief, Arnaud Hautbois, whose TV company provided the coverage of the Championship Final. Eight games are likely to be shown, including two internationals, the Lord Derby Final and Championship quarters, semis and Final. Not like it was before, but a start and the game desperately needs to be back live on the box."

Bien-sur il faut noter que j'ai ecrit cette article le mois dernier, et la situation change de jour en jour. Pour exemple Villeneuve n'a pas pu retenir les jouers cite, comme il avait esperer. UTC a le pouvoir a ce moment d'attrayer les jouers avec la promesse de SL.

El director
El Director !!!

Message non lu par El director » 18 août 2003, 22:27

Merci CLIFF

j'ose une traduction automatique

“Tout Pour Un” Agenda tREIZISTE Par CLIFF SPRACKLEN

Il était “récompenses pour tout” comme la fin de la Fédération Réunion Annuelle, sur Juin 28, comme les débats étaient suiis par un Soir de Gala, et décerne présentation. Il semble chacun recevait quelque médaille ou autre. Aucun prises pour prévoient que Villeneuve était “Équipe de l'An”, cela Pierre Soubiran était “ni Directeur de l'An” dans vue de son club saison gagnante triple, mais récompenses alliez à droite en panne pour les plus locales de concurrences. Le Fede ressemble BARLA, dans cela chacun est fait de se sentir partie de le tout. Ce sont des qualité et support attachants pour même petits club villages sont évidents. Mais la faiblesse de un tout-embrasse organisation est-ce il doit être et bureaucratique lentes un tel de répondre pour nouvelles occasions. Les certainement plus clubs dynamiques dans l'Élite a discuté qu'il est mal-convenu pour exécuter un sport professionnel avoir besoin i film publicitaire et profils de média élevé. C'n'est pas une critique, mais il est une réalité et a est implicitement reconnue par la Fédération. Président Ferre lui-même participait la deuxième réunion de l'de clubs d'Élite, sur Juin 20, dans le nouveau pavillon de Limoux X111. La réunion réalisait un degré remarquable de camaraderie entre Ferre et club Gimenez (Limoux) représentatif, Guasch (UTC), Zalduendo (Toulouse), présider par Soubiran. Réunion annuelle La Réunion Annuelle de la Fédération à Canet-Roussillon était signifiée pour être une balade à travers l'ordre du jour, suivre par le Soir de Gala. Mais ceci est Rugby League et il n'était pas long avant lui tout donner un coup de pii arrêt dans menaces de résignations et acrimonie mutuelle. Clubs étaient criticised pour leurs non-conformité pour requêtes pour information, et le rapport de situation de Fédération était criticised véhémemment par les clubs. Un mouvement majeur était causé par le menacé résignations à partir de figures de Fédération de clé Larrat et Ducuing Président rejet Ferre fini de une concordance entre France et Australie. Larrat était convainci par argument qu'une défaite lourde pour France would eu e importances affreuses pour Français Rugby League. “Personne would attend France de correspondre Australie” il discutait “mais si nous de tourner les Tri-Nations dans des quatre concurrence de nation nous devons commencer maintenant”. Arrangements étaient étaient faits pour la clé officiel de rencontrer avec le Président de discuter leur concerné personnellement. Happily les réformes projetaient pour la création de la nouvelle Ligue de Clubs d'Élite allaient à travers sans beaucoup argument, malgré le rut sur autres issues. Mousquetaires La Fédération les dates invétérées pour la Tasse de Méditerranée (19 pour 26 Octobre ) lequel dirige hors France jeu Australie de toute façon. Mais les Clubs sont perçant calme sur un jeu contre Australie sur le week-end de l' 26 th Octobre. Pensée mettre au poiait sur un “format de Barbares”, non-Français joueurs inclus à partir de l'Élite, et conduisent joueurs à partir de en dehors de France. Mais Soubiran admet d'avoir besoin de le support de “le Anglais” pour ceci pour aller en avant. Un inspirational certainement nom un pre-nécessaire pour “vendre” un un tel concept. Un nom à partir de France passé historique pourrait aider, pour nous rappeler cela ceci est une initiative Française. Avec le sens de “fonctionne un tôt ensemble” crack par les clubs d'Élite, étaient-les Mousquetaires”, aider aucune doute si il y avait parrainage possible à partir de un supermarché Français certain, quels nous les “Mousquetaires” logo. Mais dans les mots de les Mousquetaires, pour un concept un tel de fonctionner “tout pour un” a pour être le mot d'ordre. élite 2003-4 Mais avec la Ligue de Clubs d'Élite donnaient les “légère” verte à Réunion, et Soubiran fonctionne sur une deux-an cible pour les clubs professionnels convenables, attention immédiate a mettre au poii sur l'faisait-sur de ligue d'an suivante. Malgré support de Ligue, Provence club d'Élite restant dernier, Carpentras admettait défaite et déposera pour Ligue Nationale une. Mais Soubiran croit l'Élite should comprend 10 clubs, et invitations étaient faites pour Lyon-Villeurbanne pour rejoin l'Élite. Champions de Élite 2, dans 2002, Lyon n'acceptait pas promotion alors, opter de restructurer le club. Though répugnant de s’engager pour le increased coûte à temps de cadeau, veut voit cette ville majeure beaucoup de héberge en arrière sommet rugby ligue. Lyon était une une fois de France clubs principaux, les premiers Gagnants de Tasse dans 1935, et champions in1951 et 1955, joueurs régulièrement producteurs pour le côté national, inclure 5 dans les touristes Australie-lier de 1955. PARISSParis-Chatillon, qui finissait bas de l'Élite, était-mise aussi sur “position-par” pour une place dans l'Élite, si Lyon de tourner l'offre en panne. Mais RL dans Paris affronte un défi majeur. Temps-long F Fauteuil, Regis Osmont, démissionner à partir de Paris-Chatillon, et vise pour recreate un sommet club RL dans Nanterre, partie de la Haute-Seine service, nord de Paris. C'est Osmont ville natale et héberge l'Université où Ligue est forte. Il est un de les plus zones abondantes de France, avec un GDP cela égal à de Grèce. Sont les ici sièges social de plus de France grande sociétés, et l'aéroport international majeur. Il a beaucoup de France industries technologiques et est la Vallée de Silicium Française “”. Le Conseil local est un commanditaire généreux de sport, mais il trop en retard pour ce Septembre, de cette manière plans pour un club prendra ici un peu plus long. Osmont parle aussi pour Arnaud Hautbois et Rodolphe Pires, l'hommes derrière Les Hussards de Paris, et il est que les deux projets possibles pouvis fusionner. Osmont a un plan de terme long de créer un Paris “club” formidable cela pouvi être au moins parmi le sommet de l'Élite Française, si pas concout une place dans Ligue Formidable. Un club un tel would retourne pour Charlety. “Paris n'était pas donnée assez de risque temps” dernier Osmont mentionné. Il croit la majuscule a une rôle de clé de lire dans développe le jeu, mais sembleront de fermer contacts avec Londres pour joueur développera, plutôt que clubs dans les Midi. Il est que le nom possible de “Les Hussards de Paris” pouvi être ajouté pour cela de Nanterre. L'entre-temps idée de une Paris Selection sur lignes de les Londres Koogas lancer un appent, impliquer Paris-Chatillon, n’importe quel nouveau club, et les clubs existants de Paris X111 et Corbeil-Essonnes, près pour lire dans événements like Défi Capital. Paris a un historique long de Rugby League, avec Paris membres de fondateur de X111 de la Ligue Française. L'Stade Velodrome Buffalo lisait hôte célèbre pour de cette manière beaucoup des jeux internationaux. Paris X111 avait moudi mais l'ancien club plusieurs continue aujourd'hui à le Stade Cipale dans Charenton. Simplement avant la guerre, dans addition pour Paris X111, la majuscule se vantait 14 clubs, Celtic de St inclus.Denis et clubs à partir de les travailleurs de chemin defer capitaux, le peut-être premier exemple de un rugby un X111, parmi les travailleurs industriels urbains. Il est discutable si Corbeil-Essonnes, quelque 30 sud de milles de est Paris vraiment, mais ceci va en avant lecture de club avec succès dans ligue Nationale une, a-un cadet excellent configuré, et collaborait avec Chatillon à produire une Élite concurrentielle équipe Jeune. Arrivées Et GOINGS Juillet est un mois drôle. Jours férié, le Tour de France, et Président avisé, ont-promis "nouvelles signatures”à leurs Juillet AGM, répugnant d'afficher leur remet. Mais malgré la supposition cette Ligue Formidable UTC would ravage obligé les rangs de Villeneuve, les Léopards sont déterminés de se battres d'entretenirs leur suprématie. Villeneuve President Josiane Lombard annonçait qu'elle veut maintenir Rinaldi Žouvelle et Fakir, et Fraysinnous peut-être.. Mais à la même temps elle semble à Cadet développe. Terry Gilogley renvoye à le club comme Voiture, pour être aidé par David Despin, levant questionne à propos de “Voiture de le An” Jean-Luc Albert. Pendant que UTC calmes de voiler quelques nouvelles signatures Didier Castebany déplaceront pour Le Barcares prèse dans Ligue Nationale une, et conjoint-d'équipe D David Dos Reis va en arrière pour son club de Syndicat original, Rivesaltes. Sont à la fois dans les parenthèse de âge supérieurs. Un de St.Exécutants d'étoile de gaudens dans cette Finale d'an, Eric Anselme, est-sur sa façon pour Agen Rugby Union, pendant que Mendez de UTC et Quintilla de Lezignan a est tenté par le “quinziste euro” à Beziers. Professionnalisme et Ligue Formidable ne peut pas venir assez rapidement! Pour cette fin UTC déplaçait intitulait envers la nouvelle Voiture, et compte tenu de un changement de nom pour le club. Télévison X111 Actif , though pas géré par l'establishment, a-liu une partie dans apportait le jeu en arrière à télévison. Quand Sport Plus annonçait qu'il would finissait couverture de ligue, X111 Actif promouvoyait une campagne urging treizistes d'annuler leurs abonnements. Il semble pour avoir avait un impact avec la société accuser réceptii qu'il avait perdu quelque 5,000 abonnés à partir de les RL zones. De cette manière lui est se préparé à apporter le jeu saison en arrière suivante. Mais il ne viendra pas bon marchéement. Il y a négociations pour temps de télévison pour être acheté, avec la offrande de société faire de la publicit en arrière temps. Monde Rugby League est probablement pour être un joueur de clé, avec sa compétence dans vt publicité pour le jeu, et simplement d'afficher que le treiziste monde est petit, la société de production de télévison pourrait être bien cela de Les Hussards de Paris principale, Arnaud Hautbois, dont société de Télé pourvu que la couverture de le Championnat Final. Huit jeux probablements pour être affichés, inclure deux internationaux, le Derby de Seigneur et quarts de Championnat Finals, semis et Final. Pas like était avant, mais un démarrage et le jeu doit désespérèrement est en arrière en directe sur la case." Illinois bien-sur faut plus pas que j'ai ecrit cette article le mois dernier, et la changement de situation de jour en jour. Verser exemple Villeneuve n'un pas pu retenir les jouers cite, comme illinois avait esperer. UTC un le pouvoir un ce moment d'attrayer les jouers avec la promesse de SL.

afouafe
Coach

Message non lu par afouafe » 19 août 2003, 11:01

J'ai un traducteur en Patois Sarthois, René !

Répondre